English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Πώς γράφεται ένα βιογραφικό σημείωμα

Στις δύσκολες σημερινές εργασιακές συνθήκες ένα καλό βιογραφικό αποτελεί πάντα χρήσιμο όπλο κάθε υποψήφιου για μια εργασιακή θέση. Η ιστοσλίδα cvmaker είναι ένας ιστότοπος που προσφέρει τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να δημιουργήσει εντελώς δωρεάν ένα καλοφτιαγμένο βιογραφικό. Αυτόν τον ιστότοπο μπορούν να αξιοποιήσουν και οι μαθητές του Λυκείου στα πλαίσια των μαθημάτων ελληνικής και αγγλικής γλώσσας, για να μάθουν πώς γράφεται ένα καλό βιογραφικό σημείωμα.

Πανδέκτης

Ο Πανδέκτης είναι ένας ψηφιακός θησαυρός πρωτογενών τεκμηρίων Ελληνικής Ιστορίας και Πολιτισμού που υλοποιείται από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών στο πλαίσιο της «Ψηφιακής Ελλάδας». Περιλαμβάνει σημαντικές ψηφιακές συλλογές  της ελληνικής ιστορίας και του πολιτισμού και επιτρέπει την περιήγηση είτε με επιλογή συλλογής, είτε με αναζήτηση.

Ταξίδι φυγής

 Το ταξίδι φυγής είναι ένα παιχνίδι επιβίωσης στο οποίο οι  μαθητές συμμετέχουν βιωματικά (εν συναίσθηση)  και έτσι ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται για τα θέματα της προσφυγιάς και της μετανάστευσης. Ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού είναι ένας νεαρός πρόσφυγας ο οποίος αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του και να αντιμετωπίσει μία σειρά από δυσκολίες και διλήμματα τόσο κατά τη διάρκεια της φυγής όσο και κατά την άφιξή του στη χώρα ασύλου.
 Το παιχνίδι απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 13 μέχρι 16 ετών και συνοδεύεται και από οδηγίες προς τους καθηγητές που επιθυμούν να το αξιοποιήσουν στη διδακτική πράξη. Συγκεκριμένα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μετά τη διδασκαλία λογοτεχνικών κειμένων σχετικών με την προσφυγιά ή τη μετανάστευση, όπως για παράδειγμα μετά τη διδασκαλία του κειμένου "Ταξίδι χωρίς επιστροφή" ,της Διδώς Σωτηρίου, στην Α΄ Γυμνασίου.
 Το παιχνίδι σε γενικές γραμμές ακολουθεί αυτήν την πορεία: Οι μαθητές επισκέπτονται την ιστοσελίδα και επιλέγουν να παίξουν με έναν από τους δύο τρόπους που τους ζητείται (= άνοιξε σε μεγάλο παράθυρο ή άνοιξε σε αυτό το παράθυρο). Κάνουν κλικ στο παίξε, συμπληρώνουν τα ονόματά τους στο αντίστοιχο πλαίσιο και επιλέγουν το βελάκι «όχι θα παίξω χωρίς εγγραφή». Στη συνέχεια εμφανίζονται 3 ενότητες - θέματα , επιλέγουν μία από αυτές και κάνουν κλικ σε κάποιο από τα 4 νούμερα.

Εικονική περιήγηση στο κάστρο της Μονεμβασιάς

Στην ιστοσελίδα αυτή μπορείτε να περιηγηθείτε εικονικά στο πανέμορφο κάστρο της Μονεμβασιάς. Κάνοντας κλικ στο αλογάκι κάτω δεξιά, μπορείτε να επιλέξετε το τμήμα του κάστρου που θέλετε να δείτε, ενώ με τη ρόδα του ποντικιού μπορείτε να φέρετε την εικόνα πιο κοντά. Το κάστρο της Μονεμβασιάς έπαιξε σημαντικό ρόλο στην άμυνα της περιοχής και έκανε δύσκολη την προσπάθεια των σταυροφόρων να την κατακτήσουν. Οι μαθητές θα μπορούσαν να κάνουν μια πανοραμική περιήγηση σ' αυτό, όταν θα διδαχθούν το μάθημα για τη Λατινοκρατία στην ιστορία Β΄ Γυμνασίου.

Η τάξη πάει στο Βρετανικό μουσείο

Το Βρετανικό Μουσείο έχει δημιουργήσει έναν ιστοχώρο αφιερωμένο στην Αρχαία Ελλάδα. Σ' αυτόν οι μαθητές μπορούν να βρουν πληροφορίες για: α) την Ακρόπολη, β) την Αθήνα, γ) την καθημερινή ζωή, δ) τις γιορτές, ε) τους θεούς, στ) τη Σπάρτη ζ) τον πόλεμο κ.α. Επίσης, σε κάθε ενότητα μπορούν να συμμετέχουν ενεργητικά σε διάφορες δραστηριότητες και σε ηλεκτρονικά παιχνίδια που στοχεύουν στην εν συναίσθηση (βιωματική προσέγγιση του θέματος). Παρακάτω διαβάστε ένα σενάριό μου που αξιοποιεί το συγκεκριμένο ιστοχώρο στο μάθημα της  Β΄ Γυμνασίου, "Αρχαία Ελλάδα - Ο τόπος και οι άνθρωποι" .
Σενάριο Αρχαία από μετάφραση

Διδακτική αξιοποίηση λεξικών και σωμάτων κειμένων

Η φιλόλογος, Ευαγγελία Στάμου, μας προτείνει τρόπους διδακτικής αξιοποίησης των ηλεκτρονικών λεξικών και των σωμάτων κειμένων που βρίσκονται στην πύλη για την ελληνική γλώσσα. Θεωρώ ότι είναι ένα πολύ χρήσιμο έγγραφο και για την πιστοποίηση. Ας το μελετήσουμε προσεκτικά.
Lexika Corpora

Το εμπόριο και ο πολιτισμός του Ισλάμ

Η παρακάτω παρουσίαση αναφέρεται στο ρόλο των Αράβων στην εξέλιξη του εμπορίου, των γραμμάτων, των τεχνών και των επιστημών, καθώς και στην αλληλεπίδρασή τους με το Βυζάντιο και τη Δύση. Δημιουργήθηκε και αυτή στα πλαίσια της επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου το 2010 και αποτελεί υποψήφια πρόταση καλής πρακτικής στο διαγωνισμό που προκήρυξε το υπουργείο παιδείας. Συνοδεύεται από σενάριο μαθήματος και φύλλο εργασίας για τους μαθητές και περιέχει υπερσυνδέσεις όπως ισλαμική τέχνη , ισλαμικά τεμένη κ.α που αξιοποιούν και το διαδίκτυο στη διδασκαλία. Το συνοδευτικό υλικό βρίσκεται στην τράπεζα σεναρίων "Ιφιγένεια" του υπουργείου παιδείας.

Η εξάπλωση των Αράβων

Η παρακάτω παρουσίαση δημιουργήθηκε στα πλαίσια της επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου στις νέες τεχνολογίες το 2010 με σκοπό να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία του ομότιτλου μαθήματος της Ιστορίας Β΄ Γυμνασίου. Συνοδεύεται από σενάριο διδασκαλίας και από φύλλο εργασίας για τους μαθητές, τα οποία έχουν κατατεθεί στην τράπεζα θεμάτων "Ιφιγένεια" του Υπουργείου Παιδείας.

Μετατροπή βίντεο σε αρχείο mp3

Είδατε στο youtube ένα μουσικό κομμάτι και θέλατε να κρατήσετε μόνο τον ήχο του, για να τον περάσετε σε μια παρουσίαση ή σε μια διδακτική πρόταση; Τώρα το dirpy σας δίνει δωρεάν αυτήν τη δυνατότητα. Απλώς αντιγράψτε το URL του video που σας άρεσε στο youtube, κάντε επικόλληση και πατήστε dirpy.

Πώς να εμποδίσουμε τους μαθητές από την αντιγραφή στο Google.

Το διαδίκτυο έφερε επανάσταση στην αναζήτηση πληροφοριών. Η απάντηση σε κάθε ερώτηση, κυριολεκτικά, βρίσκεται, στα ακροδάκτυλά μας. Το Google το έκανε πραγματικότητα.
Αν και είμαι μεγάλος θαυμαστής, και άπληστος χρήστης των υπηρεσιών του, το Google μου έκανε τη ζωή πολύ πιο δύσκολη. Αλλά μάλλον θα πρέπει να σας  εξηγήσω με απλά λόγια τι εννοώ…
Πριν από μερικά χρόνια όταν ανέθετα μία εργασία στους μαθητές μου αυτοί είχαν το εξής σχέδιο… συμπλήρωσης της εργασίας και των ερωτημάτων της…
  1. Ρωτάμε τη μαμά.
  2. Αν η μαμά δεν μπορεί να απαντήσει…
  3. Ρωτάμε τον μπαμπά.
  4. Αν ο μπαμπάς δεν μπορεί να απαντήσει…
  5. Ρίχνουμε μια ματιά σε κάποιο/α βιβλίο/α.
  6. Αν δεν βρούμε την απάντηση…
  7. Τα παρατάμε!
Και τότε εμφανίστηκε το Google. Όταν αναθέτω κάποιες εργασίες, αρκεί να πληκτρολογήσουν τις ερωτήσεις κι έχουν τις απαντήσεις στην οθόνη τους χωρίς να καταβάλλουν κανένα κόπο.
Υπάρχουν δύο λοιπόν υποθέσεις.
  1. Είτε να απαγορευτεί το Google.
  2. Είτε να δημιουργώ αντιGoogle ερωτήματα και εργασίες.
Μετά από πολύ συγκεκριμένες βιβλιογραφικές έρευνες κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η 1η λύση είναι αδύνατη και άρχισα να διερευνώ τη 2η υπόθεση. Γνωρίζω ότι η λύση που θα σας προτείνω έχει αρκετά κενά, αντιρρήσεις έχουν εκφραστεί, έχει αναθεωρηθεί το 1990. Ποια στοιχεία πρέπει να έχει ένα ερώτημα που δε θα απαντάται μέσω των μηχανών αναζήτησης; Θα πρέπει να περιλαμβάνεις έννοιες όπως η κατανόηση, η ανάλυση, η αξιολόγηση και η δημιουργία. Ένα καλό εργαλείο είναι η ταξινομία του Bloom.

O Bloom έχει οργανώσει σε 6 επίπεδα τις ερωτήσεις ξεκινώντας από το θυμάμαι (το πιο απλό) ως τη δημιουργία (το πιο σύνθετο). Πρακτικά τα δύο ανώτερα επίπεδα: αξιολογώ και δημιουργώ (συνθέτω στην αρχική ταξινομία) είναι antiGoogle :
  • Κρίνω, Αποδεικνύω, Ασκώ κριτική,  Επικυρώνω,  Αξιολογώ,  Εκτιμώ,  Μετρώ, Ζυγίζω (μεταφορικά), Εξετάζω, Δημιουργώ προτεραιότητες
  • Δημιουργώ, Σχεδιάζω, Επινοώ, Επιλύω, Ανακαλύπτω, Εισάγω, Διαγράφω, Αναπαριστώ εικονικά/δημιουργώ όραμα, Φαντάζομαι, Βελτιώνω,  Ελαχιστοποιώ,  Συνδυάζω,  Συνθέτω, Προβλέπω, Παράγω γνώση- ιδέα-ολοκληρωμένο έργο, Διαμορφώνω, Αναπτύσσω- Κατασκευάζω, Οργανώνω, Ασκώ κριτική, Ανακαλύπτω, Δημιουργώ πρωτοτυπία/καινοτομία.

Πιθανές antiGoogle ερωτήσεις:
Αξιολογήστε το ρόλο που παίζουν οι παρακάτω ανθρώπινες δραστηριότητες … στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Κατασκευάστε ένα γράφημα όπου θα διακρίνεται η σχέση κόστους και οφέλους των τριών τύπων βιοκαυσίμων.
    Τον 21ο αιώνα είναι ματαιοπονία να ζητάω από τους μαθητές μου να βρουν και να απομνημονεύσουν πληροφορίες, όταν αυτές βρίσκονται με μερικά κλικς. Ο αυριανός πολίτης, και σημερινός μαθητής, πρέπει να εκπαιδευτεί στην αξιοποίηση της πληροφορίας. Πρέπει να μάθει να την αναλύει, να την αξιολογεί και όποτε χρειάζεται  να τη μετασχηματίζει.
    Μάλλον το Google έχει κάνει τη δουλειά μου πολύ πιο δύσκολη, αλλά αισθάνομαι και πολύ καλύτερα. Γιατί πλέον ανοίγονται μπροστά μας νέες προκλήσεις.
    Πηγή

    Μετατροπή pdf σε Powerpoint

    Μετατρέψτε δωρεάν οποιοδήποτε αρχείο pdf  σε αρχείο παρουσίασης ενεργοποιώντας  αυτήν την ιστοσελίδα.

    Εικονική περιήγηση στην Αγία Σοφία

    Η Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη είναι το λαμπρότερο κτίσμα της βυζαντινής τέχνης. Κτίστηκε την περίοδο 532-537 από τους αρχιτέκτονες Ανθέμιο και Ισίδωρο, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Ιουστινιανός. Ο ναός, χτισμένος σε ρυθμό βασιλική με τρούλο, ξεχωρίζει για το κάλλος και το μέγεθός του καθώς και για τον τεράστιο τρούλο του που μοιάζει να κρέμεται από τον ουρανό. Στην ιστοσελίδα αυτή μπορείτε να ταξιδέψετε ψηφιακά στο ναό της Αγίας Σοφίας. Απλώς διαλέξετε από κάτω δεξιά της συγκεκριμένης ιστοσελίδας το τμήμα του ναού που θέλετε να περιηγηθείτε και κινηθείτε με τα βελάκια αριστερά - δεξιά - πάνω - κάτω. Επίσης, θα βρείτε κουμπί παύσης κίνησης και κουμπί fullscreen. (Δείτε και εδώ ένα δεύτερο σχετικό site).

    Ανέμη. Ψηφιακή βιβλιοθήκη νεοελληνικών σπουδών

    Στην Ανέμη θα βρείτε βιβλιογραφικό υλικό για τη μελέτη του νεότερου ελληνισμού και πολυάριθμο υλικό από τη συλλογή της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Επίσης, θα βρείτε σε σαρωμένη μορφή χιλιάδες αυτοτελείς εκδόσεις, όπως εγκυκλοπαίδειες και εγκυκλοπαιδικά λεξικά του 19ου αιώνα, λογοτεχνικά κείμενα του 19ου αιώνα, χρονολόγια, ευρετήρια περιοδικών και περιηγητικά κείμενα.

    Εικονική περιήγηση στην Cappella Sistina

    Η Καπέλα Σιξτίνα είναι ένα παρεκκλήσι της επίσημης κατοικίας του Πάπα, στην πόλη του Βατικανού. Ανεγέρθηκε από τον Πάπα Σίξτο Δ΄ στον οποίο οφείλει και το όνομα της.  Η φήμη της βασίζεται στην εξαιρετικής ομορφιάς ορθογώνια αίθουσά της που είναι ζωγραφισμένη εξ ολοκλήρου με τοιχογραφίες μεγάλων καλλιτεχνών της Αναγέννησης, όπως ο Ραφαήλ, ο Μποτιτσέλι και ο Μιχαήλ Άγγελος, ο οποίος φιλοτέχνησε και τη πασίγνωστη οροφή της. Η ιστοσελίδα αυτή σας επιτρέπει να περιηγηθείτε στο χώρο με το ποντίκι. Κάνοντας κλικ στο + και - μπορείτε να κινηθείτε μπροστά και πίσω, ενώ κάνοντας κλικ στο κουμπί Μ μπορείτε να μετακινήσετε την εικόνα προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Κατά την πλοήγησή σας στο χώρο ακούγονται ύμνοι, ώστε να απολαύσετε ακόμη περισσότερο τις σπουδαίες τοιχογραφίες.

    Μικρός Απόπλους

    Ο Μικρός Απόπλους είναι μία ψηφιακή βιβλιοθήκη που συγκεντρώνει αρκετές πρωτογενείς πηγές της αρχαίας ελληνικής γραμματείας μαζί με τις νεοελληνικές μεταφράσεις.